Direktlänk till inlägg 12 januari 2011
De stillastående långtradarna orsakade totalt stopp i norrgående riktning i en dryg timme. Polis kallades till platsen för att dirigera om trafiken. Trafikverket är också på plats för att sanda.
- Regnet från i morse i kombination med att det nu blivit en aning kallare under eftermiddagen har gjort att det frusit på och blivit mycket halt, säger Malin Pettersson vid Härnösandspolisen.
Vid 16:30-tiden hade långtradarna kommit i rullning, men trafiken flyter vid 17-tiden fortfarande trögt.
- Mellan den 15 september och påsk är det vinter enligt våra kontrakt, och däremellan jobbar vi med alla resurser som finns för att underhålla vägarna, säger Lennart Helsing, pressinformatör vid Trafikverket i Härnösand. Vi har inte varit sena med att salta E4. Ibland hinner det helt enkelt bara bli halt innan vi hunnit genomföra våra åtgärder.
För fjärde året i rad delar Stockholm Postproduction ut priset Årets Lorens till landets bästa filmproducent. Priset är uppkallat efter den legendariske producenten Lorens Marmstedt och består av gratis framkallning av den vinnande producentens nästa...
Ian Clark, som är 44 år, har sedan 2001 arbetat som målvaktscoach i NHL. Sin första säsong gjorde han i Florida Panthers - där Roberto Luongo var förstemålvakt - 2001/2002. Säsongen därpå värvades han av Vancouver Canucks (som ju hämtade just Luongo ...
Vi hade bestämt oss för att vi skulle vinna, säger tränaren Dick Mohlin. Och vi följde vår gameplan klockrent. Vi fick Hudiksvall precis dit vi ville ha dem. Vi var tajta, spelade på rätt sida och krånglade inte till det. Sägas ska att hemmalaget h...
Övik började klart bäst. Vann skotten i den första perioden med hela 18–2 och ledningen borde nog varit större än de 2–0 som stod på tavlan. I andra perioden vände matchbilden, Kramfors visade moral när man kom tillbaka och tog över sam...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
||||||||
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|||
10 |
11 |
12 | 13 |
14 |
15 |
16 |
|||
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
|||
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
|||
31 |
|||||||||
|